vineri, februarie 26, 2016

Puzzle muzical - bucăți din viață




Deseori mă trezesc dimineața cu o anumită melodie în minte, cu o anumită bucată muzicală care mă urmărește apoi toată ziua sau zile în șir. M-am gândit să adun aceste fragmente care mi s-au lipit de inimă și astfel să obțin un fel de puzzle al vieții mele.

Dincolo de Oac Oac Diri diri dam, Johnny, Johnny yes Papa și de Let It Go (cerute des în casa noastră mai nou) există o lume în care pot să mă furișez neștiută de nimeni și pe care învăț tot mai mult s-o apreciez. Și pentru aceasta sunt extrem de recunoscătoare  celor ce au creat Internetul, fără de care n-aș avea acces la atâtea minunății muzicale... În plus, vrând-nevrând copiii au ocazia să audă și altceva (da, da recunosc Nothing Else Matters :) nu e pe gustul lor) și sper ca în timp să învețe să caute Frumosul și în muzică.

Lista nu e completă, ea reprezintă doar o parte din ce am ascultat în ultima vreme, dar cum totul e o continuă schimbare, așa sunt și preferințele muzicale- îți amintești cu drag anumite pasaje, apoi le așezi pe un raft mai în spate în inimă, pentru ca peste ceva timp, să le scoți din nou la lumină. Mă întreb cum va arăta lista aceasta peste vreo 20 de ani (presupunând că ea va mai exista)...


Serenada lui Schubert
Fur Elise, Beethoven
Sonata lunii, Beethoven (prima si a treia parte, în special)
Appasionata, Beethoven, (partea a treia e cea mai aproape de inima mea)
Concert pentru pian, nr.23 Mozart (adagio e partea care inmoaie si pietrele)
Lacrimosa, Mozart
Adagio, Barber (dureros de frumos)
Nocturnele lui Chopin (in special no.15 in Fa major)
Preludiul in E minor, Chopin (o lacrimă căzută din Rai probabil...)
El Condor Pasa (dacă aș crede în vieți anterioare, aș putea jura că am fost cândva pasăre :))
Doamne, auzi glasul meu (cred că l-am ascultat de sute de ori)
Psalmul 50, Madrigal
Au înnebunit salcâmii, Ludmila Tudor Gheorghe
Cântă cucu-n Bucovina, Grigore Lese 
Suflet fără chei, Ducu Bertzi
The Piano, Michael Nyman (o muzică ce te bântuie multă vreme, ca și mirosul sărat al mării)
Le Valse d'Amelie și Comptine d'un autre été, Yann Tiersen
Ricordi del cuore, Amedeo Minghi
Nothing Else Matters, Metallica
Wind of Change, Scorpions
Concertul pentru pian, no.2, Rahmaninov (răvășitor)
Dansul ungar, nr. 5, Brahms
Valse de Vienne, Fanfan
Valsul nr.2, Sostakovici
My Sweet and Tender Beast, Eugen Doga
Valsul fluturilor, Eugen Doga
Valsul florilor, Ceaikovski
Et si tu n'existais pas, Salut, A toi, Joe Dassin
Bonny Portmore, Loreena McKennitt
Shape of my Heart, Sting
Sacrifice, Elton John
Do You Remember? Phil Collins
All of my Life, Phil Collins


Dacă ar fi să alcătuiți o listă similară, ce ați include? :)

0 comentarii:

Blog Archive