vineri, noiembrie 26, 2010

6 luni sau despre începutul diversificării

Anunţăm oficial că am început diversificarea.
Am împlinit cele 6 luni necesare sugarilor alăptaţi şi iată-ne (când am ajuns oare şi aici???) savurând măr ras cu banană oferite de mănuţa nerăbdătoarei surioare. De data aceasta avem o linguriţă şi un castron de lemn, aşa că suntem mai aproape de natură, dar am sacrificat culorile vesele ale castroanelor şi tacâmurilor din plastic.
Chiuim şi scoatem tot felul de sunete la vederea castronelului (şi nu numai), dar surpriza cea mai mare e că putem ronţăi din banană singure, evident cu ceva moscoleală pe faţă şi haine! Bucăţi mari de măr, gutuie, cartof fiert în coajă, morcov crud au prezentat interes şi probabil au mai calmat durerea gingiilor.
Ceea ce vreau să subliniez e că bebeluşii ar trebui încurajaţi să experimenteze hrana adevărată, să fie lăsaţi să deţină (sub supraveghere strictă!) puţin control asupra unui proces atât de important cum e hrănirea. Cred că efortul de a curăţa câteva pete va fi răsplătit, ulterior, de un apetit şi o curiozitate sănătoase şi poate că o astfel de atitudine ar reduce accesele de "mofturoşenie" de mai târziu. Rămâne să vedem dacă supoziţia mea se va confirma... Nu am deocamdată decât experienţa cu Măriuţa (care o confirmă) şi un început de experiment (cu Nectaria).
De aici mă voi inspira deseori şi din cartea Copilul vegetarian a Elenei Pridie.

11 comentarii:

Lada cu minuni spunea...

confirmam si noi. dupa o experienta mai neplacuta cu sora-sa (care se prelungeste si in prezent), mezina mananca fructele si legumele (si nu numai) cu mare placere, chiar si din manuta dumisale. e adevarat, de data asta, si eu am fost mai relaxata!
iar petele ies singure, dupa mai multe spalari :D

ati rezolvat cu aspiratorul? sanatate micutelor!

AdrianaB spunea...

Hello, vreau si eu BLW.. :) spuneti-mi cum le dati legumele... fierte?
Ce anume fierbeti si ce le dati crud.. va rog..
I-am dat lui Nectarie cartof fiert si banana, in mana, altceva nu ma duce capul si mi-e frica..:(

AdrianaB spunea...

Sau mai aveti alte site-uri de unde va inspirati?

Iulia spunea...

Aurelia, am rezolvat cu aspiratorul. Am luat unul fara sac, cu recipient de plastic pentru praf.

AdrianaB, fii buna si scapa-ma de ignoranta; ce reprezinta BLW ? Noi abia am inceput, dar cred ca ii voi da Nectariei sa rontaie singura si avocado sau alte fructe/legume moi care pot fi molfaite (piersica, dovlecel, conopida etc.)pe masura ce avansam si cu conditia ca alimentele respective sa fie romanesti. Avand in vedere ca vine iarna... oferta va fi limitata. Dar cu siguranta ii voi lasa libertatea de a se hrani cu lingurita si singura.

Lada cu minuni spunea...

Adriana, pe noi ne stii, suntem alea cu merele! La noi se mai gasesc pere (romanesti). Am fost surprinsa ca a luat si mestecat bucatele mici de portocala, fara pielita (dar la 8 luni). Eu sunt tare impresionata ca asta mica, mai, chiar mesteca, desi are doar 2 dinti in fara.
morcov si crud si fiert, pe ala crud nu-l rupe, dar maseaza gingiile, dar asta cred ca se stie :)

AdrianaB spunea...

Iulia uite aici informatii: http://en.wikipedia.org/wiki/Baby-led_weaning
Intarcarea copilului printr-un proces natural, il lasi sa experimenteze singur, sub atentie, exact ce faci tu acum:)
Am mai gasit un site bun, aici:
http://pepitzel.blogspot.com/search/label/Baby%20Led%20Weaning%20%28Teoria%29

Voiam insa inpresii si de la alte fete, din RO daca se poate:p

Facem impreuna BLW?

Aurelia, mi-am adus aminte c ai-am dat si avocado si brocolli.. a fost extrem de ingretosat, haha :)

AdrianaB spunea...

impresii.. tastatura e de vina:)

Lada cu minuni spunea...

Voiam sa va spun ca o sa incerc sa+i fierb (dovleac=bostan) sa-i dau bucatele in mana pe care sa le manance singurica. Aseara am facut placinta de dovleac si bineinteles ca a gustat putin si ea, incantata ca intotdeauna!

Iulia spunea...

Adriana, nu vad de ce nu putem face impreuna BLW.
O mamica din LaLecheLeague spunea ca intarcarea incepe dn clipa in care bebelusul suge pentru prima data. BLW suna mai frumos decat "weaning" pur si simplu, cel putin urechilor mele!

Iulia spunea...

Adriana, nu vad de ce nu putem face impreuna BLW.
O mamica din LaLecheLeague spunea ca intarcarea incepe dn clipa in care bebelusul suge pentru prima data. BLW suna mai frumos decat "weaning" pur si simplu, cel putin urechilor mele!

gabi spunea...

Noi gatim la abur si gustul este mult mai bun decat la legumele fierte direct in apa.
Si este mult mai sanatos.
Sunt multe tipuri de aparate, dar am preferat unul de calitate si usor de folosit
http://www.mamiko.ro/produs/1865--APARAT-DE-GATIT-CU-ABURI-SI-BLENDER-PHILIPS-AVENT
.

Blog Archive