vineri, ianuarie 13, 2012

Rubeolă şi varicelă

Acestea sunt deocamdată bolile copilăriei pe care le-au cunoscut ambele noastre fete. Am hotărât să scriu despre ele în urma propunerii venite de la Qbebe, cu gândul că poate cuiva îi va fi folositoare experienţa noastră, aşa cum şi nouă ne-a folosit experienţa altor părinţi.

Măriuţa avea cam 1, 6 ani cred când a făcut cunoştinţă cu rubeola. Am ştiut că s-a îmbolnăvit imediat după erupţie, întrucât şi prietenii ei fuseseră atinşi de "nemilosul" virus. Nu-mi amintesc să fi avut probleme deosebite, nici măcar febră serioasă, doar erupţia cutanată şi o uşoară stare de disconfort. Tratamentul a constat în lapte de mami, hidratare corespunzătoare şi stat în casă câteva zile, apoi ieşit afară, dar nu în preajma altor copii. Nimic interesant!

Noiembrie 2010 soţiorul meu drag le-a dăruit câte un pui de varicelă ambelor odrasle, el fiind posesorul unei forme moderate de varicelă, dovadă a recunoştinţei copiilor de la şcoala unde lucrează. Manifestări la Măriuţa: pusee de febră peste 38.5 (precedau fiecare val de erupţie, au durat cam 3 zile), stare proastă, frisoane, bube pe tot corpul, inclusiv în gură, acele "bube" urâte, vezicule cu lichid transparent, care se usucă ulterior şi lasă urme dacă au fost rupte prin scărpinare. La Măriuţa bola şi-a arătat toţi colţii şi încă îmi amintesc cum se scărpina noaptea în somn ca să scape de chinuitoarea senzaţie de mâncărime... Tratamentul a constat în scăderea febrei prin comprese, hidratare, mixtură mentolată, Aciclovir (la recomandarea medicului, dar cred că total ineficient) şi Ketotifen (tot la indicaţia medicului). După vreo săptămână de chin majoritatea bubiţelor erau vindecate. Între timp am ieşit la aer, dar am evitat întâlnirea cu alţi oameni.
La vreo 2 săptămâni de la declanşarea bolii la Măriuţa, au apărut primele bubiţe la Nectaria, în număr de 3. Şi singurele. Asta a fost tot. N-am fi ştiut că a fost varicelă dacă nu era clar contextul. O singură veziculă avea acel lichid clar. Tratament: lapte de mami, ieşit la aer şi soare.

Revanşa şi-o va lua însă o lună mai târziu sora vitregă a varicelei, rubeola luată din oraş, căci altă explicaţie n-am găsit. A debutat cu febră puternică, peste 39,5 pe care cu greu am putut-o stăpâni prin împachetări şi o doză sau două de Nurofen şi stare generală proastă. Peste vreo două zile a apărut erupţia cutanată bogată(!) şi inflamarea ganglionilor cervicali (în spatele urechilor). Medicul pediatru a văzut-o târziu, când erupţia deja dispăruse şi a presupus din descrierea noastră că a fost vorba de rubeolă, probabil o formă mai agresivă. Tratamentul aplicat: Nurofen, lapte, lapte , lapte de mami şi hidratare. Evident, o vreme nu ne-am mai fâţâit în oraş!

Ce-aş face diferit? M-aş ruga mai mult, aş renunţa la Aciclovir, aş administra sucuri de fructe/ legume stoarse cu un storcător melcat (dacă l-aş avea !), suc de cătină şi măceşe, argint coloidal, uleiuri volatile (dacă pacienţii le-ar primi) şi/sau sirop Imunostimulent de la Dacia Plant.

Ne iertaţi, dar nu avem poze din etapa "buboasă" ! :)

10 comentarii:

Ana spunea...

Iulia, bine ca au trecut relativ usor, fara alte complicatii...Vaccinul ROR l-au avut facut fetele?

Iulia spunea...

Ana, niciuna din fete nu a avut si nici nu va avea vaccinul ROR facut.

Ana spunea...

Iulia, ce bine....m-ai linistit! Pentru ca si eu am refuzat ROR pt bebele meu. Te-am intrebat pt ca ma gandeam ca au facut boala cu tot cu "vaccinul lui peste"...scuze expresia!:) Se si vede ca au reactionat firesc la rubeola. Pe mine ma inspaimanta medicul spunandu-mi ca a vazut copii morti de rubeola, dar de vaccin nu.

Iulia spunea...

Ana, din cate stiu rujeola e mult mai periculoasa, pana acum nu m-am confruntat cu ea, dar un sistem imunitar competent ar trebui sa faca fata cu bine testului. Cu rujeola m-a amenintat si pe mine dr. la care eram inscrisi mai demult, dar tot am refuzat vaccinul. Nu sustin insa nicio clipa ca e o boala usoara si recunosc ca ma tem, dar nadajduiesc ca vom trece cu bine prin si peste ea daca fetele se vor imbolnavi vreodata. Pana atunci trebuie sa am grija ca organismul lor sa fie cat mai apt pentru lupta apriga.
Cristela are niste articole f. bune despre vaccinare; o sinteza clara, usor de urmarit si argumentata pe care ti-o recomand

http://www.cristelageorgescu.ro/?p=5711#more-5711

O mica observatie pt. dr. vostru: pana la moarte mai exista si alte afectiuni grave care sa te nenoroceasca pe viata...

Iulia spunea...

Ana, din cate stiu rujeola e mult mai periculoasa, pana acum nu m-am confruntat cu ea, dar un sistem imunitar competent ar trebui sa faca fata cu bine testului. Cu rujeola m-a amenintat si pe mine dr. la care eram inscrisi mai demult, dar tot am refuzat vaccinul. Nu sustin insa nicio clipa ca e o boala usoara si recunosc ca ma tem, dar nadajduiesc ca vom trece cu bine prin si peste ea daca fetele se vor imbolnavi vreodata. Pana atunci trebuie sa am grija ca organismul lor sa fie cat mai apt pentru lupta apriga.
Cristela are niste articole f. bune despre vaccinare; o sinteza clara, usor de urmarit si argumentata pe care ti-o recomand

http://www.cristelageorgescu.ro/?p=5711#more-5711

O mica observatie pt. dr. vostru: pana la moarte mai exista si alte afectiuni grave care sa te nenoroceasca pe viata...

Ana spunea...

Multumesc, Iulia pentru link...Iar ma ia groaza...la primul copil am facut toate vaccinurile pana la 1 an, mai putin \ROR. Urmeaza un alt bebe si nu stiu ce sa fac...Oricat as citi nu ma pot decide..:( Imi vine sa plang de neputinta. Ma gandesc ca ii pot face rau si daca zic DA si daca zic NU vaccinurilor. Tu ai optat pt NU tuturor vaccinurilor?

Iulia spunea...

Ana, te inteleg perfect pt. ca exact la fel am simtit si uneori mai simt si acum... mariuta are toate vaccinurile mai putin rapelul de la 4 ani si ROR-ul, Nectaria doar pe cele din maternitate.
Responsabilitatea asumata e f.mare, asa ca citeste tot ce poti din ambele tabere, inainte de decide si Doamne ajuta sa iei decizia cea mai buna pentru voi !

Anonim spunea...

Multumim mult ptr ca ne-ai impartasit din experienta ta...si eu ma gandeam ce sa fac dk baietelul meu va contacta vreo boala...nici eu nu i-am facut ROR-ul...acum astepta inca un bebelus si st foarte indecisa dk sa ii mai fac vreun vaccin...
MihaelaTerzea

Anonim spunea...

intr-adevar, argintul coloidal, cu toate ca el a aparut cu ceva vreme in urma incepe sa ia amploare si sa fie foarte cautat. Daca doriti sa achizitionati argint coloidal in diferite forme si la un pret CORECT va recomand www.ameplant.ro

Anonim spunea...

Totusi, de ce sunteti impotriva vaccinurilor? Rubeola, oreionul, rujeola nu sunt boli eradicate in prezent din cauza oamenilor ca voi.. pacat.

Blog Archive