marți, ianuarie 09, 2018

Cărți și film pentru copii (4-11 ani)



Emanuel îi 'citește' Nectariei 'Aventurile râmei Oli', de Olga Gudynn



















Cărțile acestea ne-au bucurat zilele de vacanță, iar bucuria sporește atunci când e împărtășită cu cineva!

  • Cine n-o îndrăgește pe Șeherezada cea isteață, care înșiră noapte de noapte povești neasemuit de frumoase sultanului nemilos? Noi am împrumutat această carte adaptată pentru un nivel pre-intermediar de engleză, de la Biblioteca Goga, sediul central.



  • Activități care antrenează neuronii tineri, combinate cu povestioare amuzante și cu tâlc, curiozități despre animale ori cu noțiuni simple de știință. Revistele Story Box sunt împrumutate de la British Council Cluj.



  • N-am citit 'Fetița care iubea renii', dar Măriuța i-a citit-o Nectariei și zile în șir mi-au povestit amândouă despre reni.  Mi-au spus că li s-a părut foarte frumoasă cartea, deși nu are un final tocmai fericit, așa că m-am gândit că pot s-o recomand și altora.


  • Aceasta e preferata mea :). De altfel, nu e prima cartea a lui Oliver Jeffers pe care am citit-o. În câteva pagini pline de culoare și detalii amuzante, autorul reușește să îi transmită micului/marelui cititor un mesaj bine cunoscut, dar deseori uitat: prietenia presupune libertate, nu stăpânirea după bunul plac a celuilalt.



  • Moșul a descoperit la Cărturești un motan poznaș și s-a cam îndrăgostit de el. Așa că l-a pus în sac. Mai sunt câteva cărți cu Mog, dar anul abia a început, nu?


  • Deși le-am luat în vară, continuăm să lucrăm din aceste două cărți (publicate de Usborne, traduse în română de editura Corint) pline de jocuri interesante. Dacă vă gândiți că numai copiii au de câștigat din ele, vă înșelați. :) Pozele sunt din vară, nu am altele din vacanța aceasta, dar garantez că nu vă plictisiți cu aceste cărți nici în casă, nici afară.

  • Copiii noștri sunt mereu ascultători, dornici să își facă ordine în cameră, să spele vasele, să măture și să spele pe jos, de-abia așteaptă să ducă gunoiul, ne agasează deja cu insistențele de a ne ajuta cu diverse treburi în casă și, mai ales, împart totul într-un spirit cât se poate de... creștinesc. La noi în casă nu se aude NICIODATĂ: 'Da' de ce numai eu trebuie să fac asta?'   Uff! Ați ghicit: acestea sunt ... povești vânătorești :).                                                               Așa că, atunci când am citit propoziția de mai sus în cartea din imagine, am știut imediat că trebuie s-o împrumut de la prietena mea. Mai avem două din colecția Psihologia copilului, publicată de editura Gama, și cum știam că Măriuței i-au plăcut, am luat-o acasă, sperând că... poate se întâmplă miracolul așteptat. Am citit doar puțin, dar până acum, atât conținutul, cât și ilustrațiile au avut succes.



  • Vulpea și copilul este un film pe care nu voi ezita să-l recomand nimănui, copil sau adult. E atâta delicatețe și candoare în această poveste, sunt atât de minunate animalele și peisajele, e atât de profund și de simplu exprimat mesajul, că e imposibil să nu vă cucerească filmul.



Vizionare plăcută și... spor la citit în 2018!

0 comentarii:

Blog Archive