sâmbătă, decembrie 20, 2008

Ciupercile...o mare slăbiciune

Ştiu că gospodinele sunt în căutare de reţete rapide, gustoase şi hrănitoare şi cum e încă post, m-am gândit să dau şi eu o mână de ajutor. Vă spun ce am gătit ieri şi cum am asigurat meniul pentru una, două zile. Dar nu mă întrebaţi cantităţile! Totul a fost măsurat ochiometric :)

Blinkie de la Lumea Piticilor

Orez cu ciuperci şi linte roşie

Orez brun(sau integral) fiert aproape în întregime, amestecat cu următorul preparat: ceapă, linte roşie fiartă şi ciuperci Pleurotus tăiate şuviţe, toate călite in puţin ulei. Orezul cu restul se mai fierb puţin, până sunt fierte orezul şi ciupercile. Puteti adăuga măghiran, pătrunjel verde etc... după plăcerea fiecăruia! Rezultatul ? Un deliciu!


Ciuperci cu maioneză şi pătrunjel

Fierbeţi ciuperci Champignon tocaţi-le mărunt şi amestecaţi-le cu maioneză de pufuleţi, pătrunjel tocat fin şi usturoi. Puteţi pune şi puţină zeamă de lămâie. Maioneza se prepară astfel: peste pufuleţi se toarnă puţină apă călduţă şi se zdrobesc până rezultă o pastă. Adăugaţi puţin muştar şi ulei ca la o maioneză normală. Alt deliciu...
Blinkie de la Lumea Piticilor
Ciuperci Pleurotus pane

Cred că aţi ghicit deja reţeta ! Ciupercile spălate şi uscate se trec printr-un amestec de făină şi apă de consistenţa compoziţiei pentru clătite. Se prăjesc în ulei şi se mănâncă fie cu usturoi, fie cu o salată de praz sau oricum vă cade bine! Se sărează după ce au fost prăjite! O bunătate. nu alta...

Ciorbă de ciuperci

La ciorba de zarzavaturi clasică ( morcovi, păstârnac, ţelină, pătrunjel, ceapă, cartof) am adăugat câteva rondele de praz şi fâşii de...Pleurotus, sare, puţin suc de roşii şi pătrunjel verde. Nenea de la piaţă mi-a spus să pun neapărat şi smântână ! Vă las sa judecaţi singuri !
Blinkie de la Lumea Piticilor

2 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

o sa iau si eu niste pletorus, n-am mancat niciodata

Anonim spunea...

Eu cumpar foarte des pleurotus, de fapt consum din copilarie si saptamanal in posturi. Imi plac foarte mult gatite sote cu putin vin si ulei, usturoi tocat si verdeata. Sunt minunate si prajite in putin ulei, cu mujdei si mamaliguta, in general cam orice fel de mancare iese foarte bine cu acest tip de ciuperca. Insa eu nu le prea irosesc in pilaf sau ciorbita, ci le prepar cum am spus mai sus. Sunt cele mai bune ciuperci dupa parerea mea si arata foarte bine intregi...

Blog Archive