sâmbătă, septembrie 19, 2009

Invierea lui Lazar si pisica de la 2 Mai

Stiu ca nu vedeti nicio legatura intre cele doua parti ale titlului, dar veti intelege repede despre ce e vorba.
Ii citisem Mariutei din Evanghelia pentru copii, inainte de a pleca la mare, episodul cu invierea lui Lazar. I-am aratat poza cu mormantul si am incercat sa-i explic cum m-am priceput mai bine ce s-a intamplat si uimirea oamenilor care au vazut minunea, precum si faptul ca toti murim si vom invia. Totul i s-a intiparit foarte bine in minte si avea sa iasa la suprafata cand ma asteptam mai putin...
Intr-o seara, pe cand ne intorceam la pensiunea unde stateam la mare, Mariuta s-a desprins de noi si s-a repezit inspre sosea. Ne-am speriat si am facut un salt rapid, am prins-o repede si am certat-o, apoi i-am explicat, mai bland, ce se poate intampla in asemenea situatii. (Gestul ei ne-a surprins pentru ca nu s-a mai intamplat asa ceva de cand era micuta, micuta.)
La ceva timp dupa acest incident am zarit in fata unei case de pe marginea drumului, o pisicuta calcata de o masina. Biata de ea avea toate intestinele afara. Era seara tarziu, dar inca se vedea destul de bine. Si atunci mi-a venit ideea sa ii arat Mariutei ce se poate intampla cand iesi in strada si esti neatent. Mi-am asumat riscul ca imaginea sa produca o impresie puternica, dar am mizat pe principiul "o imagine face cat o mie de cuvinte". I-am spus pe scurt ce se intamplase si i-am aratat pisicuta. In seara aceea si in zilele urmatoare a vorbit extrem de des despre ea, mai ales ca o vedeam cand mergeam la plaja. Apoi, cineva a luat pisicuta si eu i-am spus Mariutei ca a ingropat-o intr-un mormant. Iar Mariuta m-a intrebat : "Dar pe ea de ce nu o invie Domnul Iisus?"
I-am raspuns ca la Judecata de Apoi vom invia cu totii si s-a consolat cu acest gand, pentru ca zilele urmatoare ne-a tot spus ca pisicutei ii e mai bine in mormant acum si ca oricum va invia la Judecata de Apoi.
Iata deci unde adus lectia mea de circulatie regulamentara!

0 comentarii:

Blog Archive