vineri, iunie 10, 2011

Homeschooling în România, posibil după model ceh?

Am primit pe mail acest mesaj din partea presedintelui AHSR, dnul. Gabriel Curcubet.
Cei ce sunteţi interesaţi de educaţia la domiciliu, veţi fi cu siguranţă interesaţi de rândurile de mai jos.

Stimati Prieteni ai HS!
Va multumesc pentru faptul ca doriti sa sprijiniti legalizarea educatiei acasa in Romania. Dupa cum stiti, noi incercam sa legalizam educatia acasa din 2001. Am facut eforturi uriase atat financiar cat si prin sacrificarea timpului liber (toti cei care au pus umarul la acest proiect, l-au facut in timpul lor liber). Eforturile noastre parca s-au finalizat atunci cand in 2010, in Comisia pentru Invatamant din Camera Deputatilor, in primul vot s-a votat in favoarea educatiei acasa. Din pacate, unii deputati au ascultat de Ministrul Educatiei in loc de alegatori, si si-au schimbat votul. Astfel am iesit cu 10 voturi pentru si 14 impotriva. Dar in 2010 am fi avut inca sanse si in Senat, sanse care s-au spulberat atunci cand proiectul de lege a invatamatului a fost scos din Senat, Guvernul asumandu-si responsabilitatea pentru lege.
Dar demersurile pentru legalizarea educatiei casa nu s-au terminat, si speram ca nici nu se vor termina, pana cand educatia acasa n-o sa fie legalizata in cea mai buna forma. Probabil ati auzit de demersul doamnei deputat Carmen Axenie privind legalizarea educatiei acasa in Romania. Doamna deputat Carmen Axenie a introdus o interpelare catre domnul ministru prin care cere implementarea modelului Ceh pentru educatia acasa in sistemul national de invatamnt. Modelul nu numeste home schoolingul educatie acasa, ci o numeste metoda de invatamant autodidactic. Aceasta denumire este asemanatoare cu cea din mai multe tari din UE, si pune accentul pe dreptul elevului de a invata acasa. Educatia acasa din sistemul Ceh este mai supus controlului autoritatilor decat in unele state din SUA, dar este mult mai bun, decat in alte state din SUA. Ceea ce inseamna ca nu este un sistem perfect, dar este cea mai buna metoda de a implementa HS intr-o tara Est Europeana, care da libertate parintilor, dar are si grija sa nu apara abuzuri atat din partea parintilor cat si din partea autoritatilor. De fapt este un model de colaborare intr-e autoritati, legislativ, si cei care fac educatie acasa.
Atasat va trimit un tabel pe care, va rog sa-l semnati, daca doriti sa sprijiniti implementarea sistemului Ceh in Romania. Si daca aveti posibilitatea sa dati si la altii sa semneze, va rog sa strangeti cat mai multe semnaturi. Ar fi bine sa putem strange mai multe mii de semnaturi prin care sa sprijinim demersul doamnei Axenie pentru legalizarea educatei acasa.
Va rog sa trimiteti hartiile completate in original pana pe data de 15 August la adresa:

Aici este lista pe care o puteţi descărca:
List a 110609




Curcubet Gabriel
Str. Santimbru nr. 55/A
535600 Odorheiu Secuiesc
Harghita

Multumindu-va inca o data pentru ajutorul dat,
Cu stima,
Gabriel Curcubet
p.s. Daca aveti intrebari sau/si comentarii nu ezitati sa-mi scrieti.

1 comentarii:

Angy spunea...

Salut! Imi pare rau ca nu am vazut acest articol mai devreme sa pot semna si eu.
Imi doresc ca acest lucru sa se intample si in Romania. A-ti putea sa-mi spuneti care a fost rezultatul acestui demers?

Blog Archive