marți, octombrie 18, 2011

Inamicul cu care ne luptăm: enteroviroza; NOUTĂŢI

Nu ştim exact de unde l-a cules Măriuţa (din oraş, de la tovarăşii de joacă), dar sâmbătă duşmanul şi-a arătat colţii: greaţă, durere de cap, de burtă, diaree cruntă şi febră. Cred că Linksimptomele au fost precedate de nas curgător şi o uşoară tuse.
Aşa că am avut un weekend cu consum sporit de hârtie igienică, lămâie şi orez brun fiert.
Pentru febră i-am pus comprese pe frunte cu bitter "Taina plantelor", pentru dureri comprese călduţe cu bitter :) sau tradiţionala sticlă cu apă caldă, pentru diaree 3 linguriţe/zi de bitter cu sau fără apă de izvor şi ceai antidiareic. Am epuizat aproape stocul de afine şi ne-am cam săturat de orez... Iar morcovii nu prea prezintă interes!
Până acum i-am dat doar 2 plicuri de Smecta şi 2 de Hidrasec, aştept să văd dacă mai e nevoie.
Continuăm cu hrana de regim, hidratarea şi păstură pentru a căpăta puteri, iar după ce îşi revine, cred că îi voi da mai mult sirop de cătină.

Nectaria cred că a fost şi ea afectată săptămâna trecută judecând după numărul şi aspectul scaunelor şi starea mai plângăcioasă, dar nu sunt foarte sigură. Aşteptăm să vedem ce mai urmează. Oricum, am progresat! Anul trecut la 1 septembrie eram cu toţii bolnavi!
Ca să ne mai înveselim şi să ne amintim de vremurile bune, privim pozele mai mult sau mai puţin recente şi încercăm, după puteri să avem divese activităţi...

Multă sănătate tuturor şi să nu aveţi duşmani! :)

Veştile sunt aproape bune: adică dacă am mare grijă cu alimentaţia, burtica Măriuţei e fericită şi stă cuminte, dacă din nefericire, mai îngădui abateri (alune prăjite, tartă cu prune etc.) rezultatul final e o vizită rapidă la toaletă. Continuăm deci să bem o duşcă de bitter cu tinctură de afine, revenim la ceaiul de mentă, dar mai ales nu renunţăm la orez, sub orice formă (fulgi, boabe, lapte, făină). Micuţa mea mîncăcioasă (tot mâncăcioasă este) a slăbit, dar mă îngrijorează puţin pierderea mineralelor şi a vitaminelor. Colac peste pupăză a început să îi curgă nasul şi să tuşească în somn...
Nici burtica Nectariei nu pare prea mulţumită, dar nici acum nu mi-e clar ce se întâmplă exact...

6 comentarii:

Icoane pentru suflet spunea...

multa sanatate va dorim. la noi functioneaza extraordinar de bine tinctura de afine

Anonim spunea...

Multa sanatate! Am patit-o si noi cu Anna timp de o luna, culmea, numai la finele saptamanii o apuca! In total, 4 episoade unul dupa altul! Ii trecea dupa doua zile, recadea peste inca cinci. A fost ceva stres pe noi! Toti medicii pe care ii cunosteam erau internati la infectioase cu copiii! Deci in mediul lor a fost mult mai nasol. Noi am scapat ieftin totusi, fara febra, fara antibiotic, fara perfuzii. Sugeram ceai de menta, banane, paine prajita, sticks-uri, covrigei, branza proaspata de vaci, asta ca sa mai iesiti din orez! La noi orezul nu a functionat pentru ca deja a doua zi nu mai vroia nici sa auda de el! Si atentie sporita sa nu aveti recaderi, enterovirozele de anul asta au fost extrem de agresive, mai ales la copiii mici!

Ana spunea...

Carbunele vegetal mai e bun. E unul prin farmaciile naturiste cu complexul de vitamine B. Sa va faceti bine!:)

Monica spunea...

noi am reparat burtica cu enteroseptin, sunt pastilute dar merg si la copii. le-am luat de la plafar, sunt din plante. cu 2 pastilute am scapat de scaunele proaste.
multa sanatate.

Dana spunea...

Chiar functioneaza bitterul pt temperatura? Multumesc.

Iulia spunea...

Multumesc tuturor pentru randurile scrise. Pana la urma i-am dat Mariutei si tinctura de afine, care cred ca a ajutat-o considerabil. Dar, n+am scapat inca de tot... MArilena a avut dreptate!

Dana, la noi a functionat bitterul, e drept ca febra a depasit putin 38.

Blog Archive