miercuri, martie 24, 2010

Curatenia in casa, altfel decat o stim (II)

Zilele acestea m-am indeletnicit cu primenirea casei. Cu sau fara FlyLady a trebuit sa ma apuc de un lucru migalos, dar necesar: curatarea temeinica (adica a petelor incapatanate de grasime, a acelor nesuferite dungi negre etc.) a vaselor de bucatarie ! Asa ca am apelat la cunostintele de gospodarie ale dragei si priceputei mele mame, am cumparat o oala de 20 l, 1 kg soda de rufe si... la treaba! Am pus apa (probabil vreo 13-15 l), am adaugat soda (nu m-am zgarcit deloc, de fapt, am terminat kilogramul) si cand apa a inceput sa fiarba am introdus cu cea mai mare satisfactie vasele murdare (oale, cratita, farfurii etc) si le-am lasat cel putin o jumatate de ora, la foc mic, sa scape de toata murdaria de pe ele. Le-am scos, am mai frecat cu buretele de sarma daca a fost necesar, am clatit totul bine, bine si gata. Fara Axion, Pur si alti detergenti minune, doar cu rabdare, bunavointa, un efort minim si putina rugaciune.
Acum ma uit la ele cu mult drag, parca ma vad in oglinda , nu alta! :)
Urmeaza... Blinkie de la Lumea Piticilor

5 comentarii:

Laura spunea...

Buna! Unde ai gasit soda de rufe?

Iulia spunea...

Laura, se gaseste la magazinele de chimicale. Eu am cumparat de la un magazin mic cu vase de bucatarie si multe alte chestiute :). Deci nu e greu de gasit!

Irina spunea...

Ce frumos! Imi amintesc cand eram mica si mama ducea tigai si oale foarte arse si negre la mamaia, care facea sapun-deci probabil ii ramanea lesie, si le lua de acolo noi. Era un mister pentru mine, ca nu stiam ce se intampla. Imi amintesc cum i le aducea de undeva din spatele casei, iar eu ma minunam de ce albe sunt :)). Abia astept sa ma fac si eu "mai mare" si sa pot spala vase in soda caustica sau lesie, sa le scot albe :)), ca noi.

Anonim spunea...

Se pot curata astfel si vasele din teflon? Am o tigaie si nu stiu cu ce sa o curat pe exterior pentru ca mi-e frica sa nu o zgarii.
Daniela

Iulia spunea...

Daniela, n-am incercat. Pentru exterior, poti incerca cu bicarbonat de sodiu, abraziv bun, insa fara efectele neplacute ale Tix-ului, adica nu zgarie! :)

Blog Archive