sâmbătă, noiembrie 08, 2008

Un aspect din medicina, cel putin controversat...

Marturisesc ca am mari indoieli in privinta vaccinarii cam de 1 an, de cand am inceput sa citesc diverse studii, carti, articole pe Internet. Dar am zis ca nefiind medic, nu pot sti prea multe si nu trebuie sa cred tot ceea ce citesc, deci sa ma pozitionez cumva la mijloc intre cele doua tabere care sustin, respectiv se opun ferm vaccinurilor.Am gasit si acest documentar, mai greu de urmarit, nefiind tradus din engleza. Merita totusi efortul sa il urmariti; e bine argumentat, explicatiile sunt pe intelesul tuturor si provoaca niste intrebari, la care nu ne mai putem raspunde prin argumente de genul "asa face toata lumea si asa e bine". Nu am gasit inca raspunsul definitiv, asa ca sugestiile sau experientele celor care cititi aici sunt binevenite si asteptate cu mult interes. Multumesc!


3 comentarii:

nicoleta spunea...

OK, sa comentez eu prima. Nu sunt nici pentru nici impotriva vaccinarii. Dar am si eu cateva argumente:
- variola a fost eradicata dupa introducerea vaccinarii, de fapt a fost boala pentru care s-a descoperit primul vaccin
- incidenta poliomielitei a scazut dramatic dupa introducera vaccinarii (desi sunt descrise efecte adverse ale acestora)
-si acum un argument trait pe viu de sefa mea: pana in anii '80 erau foarte frecvente cazurile de PESS (panenceefalita sclerozanta subacuta, o afectiune mortala ce apare dupa la cativa ani dupa infectia cu virusul rujeolei); dupa introducerea vaccinarii, incidenta pess a scazut fff mult, eu am vazut doar 2 cazuri in 5 ani (cazurile au aparut in populatia rroma, la copii nevaccinati)
- s-a presupus ca mercurul continut in timerosalul din vaccinuri ar fi implicat in etiologia autismului. Sunt studii noi facute care arata ca nu a scazut incidenta autismului dupa scoaterea timerosalului din vaccinuri
-nu sunt de acord cu vaccinarile impotriva varicelei, rubeolei, gripei,rotavirusuri si alte zeci de vaccinuri aparute nou, acestea nu sunt afectiuni grave sau sunt grave,d dar sunt rare sau sunt periculase la copii cu afectiuni anterioare, copilul isi poate face imunitate trecand prin boala.
- pot exista accidente ale vaccinarilor, sunt descrise in literatura.
Cred ca e bine sa nu ne abatem de la cale de mijloc, pana la urma Dumnezeu ingaduie boala si El stie mai bine pentru ce. Printii credinciosi isi pazesc copiii cu Sfantul Maslu, indifernt daca sunt vaccinati sau nu.

Iulia spunea...

Asta ma tot intreb de ceva vreme: care e calea de mijloc? M-as bucura sa o aflu si eu...
Nu pot raspunde acum cum as vrea, din lipsa de timp, dar voi incerca mai tarziu sa adaug si alte postari referitoare la aceasta tema. Multumesc mult pentru impartasirea cunostintelor tale, Nicoleta!

Ana spunea...

Noi suntem din tabara cu nevaccinati si sustinem nevaccinarea impreuna cu pediatra fetitei (plus pediatra surorii mele).
Mai exista o teorie cum ca bolile care s-au eradicat, s-au eradicat din cauza conditiilor de trai mult imbunatatite, a apei potabile si a toaletelor, pentru ca au disparut cam in acelasi timp si in tarile cu populatie vaccinata si in tarile cu populatie nevaccinata.
Timerosalul e doar o componenta si nu e singurul vinovat, mai axista si aluminiu si alte substante neuro-toxice care ataca creierul (de aici si autismul pt ca nimeni nu poate contrazice faptul ca in Statele Unite este o adevarata epidemie de autism si asta nu mai e genetic). Sunt multe de spus, pana la urma tine de fiecare. Mie una nu imi este frica de aceste boli desi nu neg ca le-ar putea face, dar cred ca sunt de preferat decat cancerele la diverse varste, pt ca virusii sunt crescuti pe celule canceroase care introduse direct in sistem nimeni nu stie ce mutatii pot da si nu se va studia acest aspect niciodata.
Doamne-ajuta!

Blog Archive