miercuri, iulie 06, 2011

Simplu, bun şi nou: cartoful dulce!


Cartoful dulce este una dintre cele mai recente descoperiri ale mele. Îl ştiam de mult, dar n-am fost tocmai curioasă să îl încerc, până săptămâna trecută. L-am cumpărat din Kaufland şi l-am spălat bine, l-am curăţat de coajă (şi am rămas surprinsă să văd că e portocaliu!), l-am dat pe răzătoare şi l-am gustat. Într-adevăr e dulce!:) L-am amestecat cu varză dulce rasă, sare, zeamă de lămâie şi ulei de măsline şi a rezultat o salată delicioasă, care s-a terminat spre uluirea mea RAPID. Pentru Nectaria l-am ras foarte fin şi l-am amestecat cu conopidă rasă, crudă şi un cartof fiert+ ulei de măsline şi seminţe măcinate de susan negru. A mâncat pe săturate, spre bucuria mea!

Dacă vă interesează ce conţine cartoful dulce, aruncaţi o privire peste tabelul de mai jos.
Raw Sweet Potato
Nutritional value per 100 g (3.5 oz)
Energy 360 kJ (86 kcal)
Carbohydrates 20.1 g
- Starch 12.7 g
- Sugars 4.2 g
- Dietary fibre 3.0 g
Fat 0.1 g
Protein 1.6 g
Vitamin A equiv. 709 μg (79%)
- beta-carotene 8509 μg (79%)
- lutein and zeaxanthin 0 μg
Thiamine (Vit. B1) 0.1 mg (8%)
Riboflavin (Vit. B2) 0.1 mg (7%)
Niacin (Vit. B3) 0.61 mg (4%)
Pantothenic acid (B5) 0.8 mg (16%)
Vitamin B6 0.2 mg (15%)
Folate (Vit. B9) 11 μg (3%)
Vitamin C 2.4 mg (4%)
Vitamin E 0.26 mg (2%)
Calcium 30.0 mg (3%)
Iron 0.6 mg (5%)
Magnesium 25.0 mg (7%)
Phosphorus 47.0 mg (7%)
Potassium 337 mg (7%)
Sodium 55 mg (2%)
Zinc 0.3 mg (3%)
Percentages are relative to US recommendations for adults.
Source: nutritiondata.comSource: USDA Nutrient database

Sursa foto

4 comentarii:

Ozana spunea...

Cartoful dulce ne place mult, dar nu l-as manca niciodata crud, si mai ales nu i-as da copilului crud. Asa cum nu as face-o cu cartof normal. Uite, de ex aici am gasit ca este greu de digerat.
http://vegpeace.org/rawfoodtoxins.html

Eu zic ca merita cercetat mai mult... asa, pentru siguranta. Numai bine!

Diana spunea...

Scuze pt off-topic.
Spune-mi, te rog, ce tratament ai aplicat Mariutei pt muscatura de capuse?
Multumesc tare mult!

Iulia spunea...

Diana,niciunul! Doar am pus ulei de tea tree pe capusa si apoi pe locul muscaturii.
Astept sa vad daca apar ceva semne de borelioza, de gen eritem migrator etc

Diana spunea...

Doamne ajuta!
Multumesc pentru raspuns.
Eu am descoperit capusa repede si am scos-o cu penseta, dupa care am presat-o intr-un servetel ca sa vad daca mancase ceva - se pare ca nu. Am inteles ca trebuie sa stea atasata de gazda minim 24 de ore ca sa fie un real pericol.
Acum si eu ma uit dupa semne de borelioza, semne despre care citeam undeva ca apar doar in 80% din cazuri.Asa ca urmeaza si analizele de rigoare.
Sanatate!

Blog Archive