vineri, octombrie 24, 2008

Guma de mestecat (din "Cartea baietilor")


Evstigneev Alexis, Seara in Moscova, 2001

Am inceput sa citesc o carte numita Cartea baietilor, scrisa de preotul si pediatrul Alexei Gracev (editura Credinta Stramoseasca, 2007), care prezinta dialogurile unui tata cu fiul sau, Andrei. Aceastea incep cand baiatul are in jur de 5 ani si sfarsesc la varsta adolescentei, tratand o multime de subiecte, din perspectiva crestin-ortodoxa, de la alimentatia sanatoasa pana la intemeierea unei familii sau alegerea drumului corect in viata.
Mi-a placut felul in care sunt abordate multe teme si m-am gandit sa fac un 'rezumat' la cele ce am citit si mi-au fost de folos, in speranta ca se va dovedi de folos si altora in 'lupta cea buna'.

Tatal refuza sa ii cumpere guma fratelui mai mic al lui Andrei, pentru ca il iubeste, iar guma e daunatoare din 3 motive:
  1. e nociva pentru sanatate, intrucat forteaza stomacul sa secrete suc gastric in mod inutil, conducand astfel, in timp, la diverse afectiuni digestive
  2. e nociva pentru spirit, ca oricare alt obicei rau, intrucat te impiedica sa te gandesti la ceva cu adevarat important; mestecatul continuu neingaduind creierului sa se concentreze la ceva mai profund
  3. poate deveni o patima (e drept ca nu la fel de urata) ca si bautura, fumatul sau drogurile; poti deveni dependent de mestecatul neincetat al gumei
Sincer, nu m-am gandit la cel de al doilea si al treilea aspect niciodata.Mi-au dat de gandit randurile parintelui Gracev...

0 comentarii:

Blog Archive